• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Underskott av kapital

G

Gäst98

Gäst
Poäng: 0
Jag har läst en hel del på forumet under ca 1 års tid och har en fundering angående deklaration. På min deklaration står det:
Underskott av kapital: 14.900kr

Om jag förstått det rätt ska man få tillbaka 30% av det på skatten? Alltså ca 4.500kr borde jag få.
Det var redan inskrivet i min deklaration och jag godkände i Mars och fick tillbaka 2300kr i April.
Borde jag inte fått tillbaka 6.800kr? Alltså min skatt jag betalat för mycket på plus underskottet? Behöver man fylla i något själv och går det att göra i efterhand?
Har letat efter svar utan framgång och hoppas att någon här kan förklara för mig. Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 935
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har läst en hel del på forumet under ca 1 års tid och har en fundering angående deklaration. På min deklaration står det:
Underskott av kapital: 14.900kr

Om jag förstått det rätt ska man få tillbaka 30% av det på skatten? Alltså ca 4.500kr borde jag få.
Det var redan inskrivet i min deklaration och jag godkände i Mars och fick tillbaka 2300kr i April.
Borde jag inte fått tillbaka 6.800kr? Alltså min skatt jag betalat för mycket på plus underskottet? Behöver man fylla i något själv och går det att göra i efterhand?
Har letat efter svar utan framgång och hoppas att någon här kan förklara för mig. Tack på förhand!

Sköts per automatik.
Låter som det från ditt/dina jobb eller fkassa eller vad du har har det dragits lite lite skatt,så hade du inte haft räntorna hade du fått kvarskatt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp